Nu söker vi upphandlare

Som upphandlare hos Inköp Gävleborg ingår du i ett av våra team och skapar förutsättningar för bra och hållbara affärer åt våra medlemskommuner och bolag. Placering på något av våra kontor i Hudiksvall, Söderhamn eller Gävle.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att:

  • självständigt förbereda och analysera avtalsområden.
  • föra dialog med representanter från kommuner och bolag samt leverantörer.
  • genomföra upphandlingar enligt LOU.
  • vara projektledare med helhetsansvar för upphandlingsprocessens alla delar.
  • utvärdera anbud och utifrån detta ta ställning och fatta beslut.
  • löpande genomföra avtalsuppföljning inom strategiska områden.

Kvalifikationer
Nu söker vi dig som har talang och intresse av upphandlingsområdet. Du kan vara upphandlare idag men kan också exempelvis ha genomgått en YH-utbildning inom inköp eller upphandling. Om din erfarenhet av inköp och upphandling är begränsad är vi beredda att låta dig växa in i jobbet men oavsett bakgrund så förväntar vi oss att du har goda meriter i form av referenser från tidigare anställningar.

Varje upphandling involverar referensgrupper och leverantörer och som upphandlare fungerar du som en projektledare som leder upphandlingsarbetet från start till mål. Det är därför viktigt att du har ett intresse för att jobba med hela upphandlingsprocessen där stort fokus läggs på förberedelse och uppföljning och där det är meriterande om detta intresse kan styrkas med arbetslivserfarenhet.

Inköp Gävleborg är en marknadsorienterad organisation och vi värdesätter erfarenheter av upphandling inom många branscher.

Vi erbjuder stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter med många kontakter både inom den offentliga och privata sektorn.

Kunskaper och bakgrund
Vi förutsätter att du:

  • har ekonomisk och eller teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande.
  • har kunskaper i affärsjuridik.
  • har goda IT-kunskaper.
  • har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
  • har språkkunskaper i engelska.

Det är en fördel om du har erfarenhet av offentlig upphandling.

Personliga egenskaper

Dina personliga egenskaper och din utvecklingspotential är viktiga för oss. Uppdraget innefattar många kontakter med såväl beställare som leverantörer varför din servicekänsla och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer är av stor vikt. Du arbetar självständigt men har också god samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett av våra kategoriteam. Såväl i rollen som i dina uppdrag ser vi att du har initiativförmåga, har en vilja att hitta nya lösningar och driva utveckling. Vi ser också att du är resultatorienterad, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt.

Vi förutsätter att du:

  • är utåtriktad, positiv med servicekänsla.
  • är en van och duktig förhandlare.
  • är noggrann, stresstålig och van att arbeta självständigt och i grupp.
  • har god kommunikativ förmåga och initiativkraft.

Om Du vill veta mera, kontakta vår Förbundsdirektör Lina Haglund tel 010-471 30 19, eller upphandlingschef Kent Mähler tel. 010-471 30 15.

Ansökan
Sista daum för ansökan: 2017-08-23
Urval till intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vi tar emot din ansökan, CV och personligt brev, via e-post:
personal@inkopgavleborg.se

Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare, 100%